First Impression workwear

feb 17, 2024

Jaap Rozema (35) begon vanuit huis ambitieus met de verkoop van bedrijfskleding. Twee dagen in de week deed hij dit naast zijn werk bij een kledingzaak. Het bedrijf werd steeds groter en zijn zolder te klein. Sinds mei 2023 kon de jonge ondernemer verder werken aan zijn grote droom, want sindsdien waarborgt hij een showroom met opslag en kantoorruimte aan de Vlasveen 54a. ‘Ik heb het pand echt uitgekozen voor de plek’, vertelt de 35-jarige Rozema. ‘Vanaf de weg ben ik goed zichtbaar. Klanten hoef ik niet langer thuis te ontvangen en kan daardoor veel tijd besteden aan persoonlijk advies.’

First Impression workwear is een naam die niet zomaar even is gekozen. Rozema komt uit een echte ondernemersfamilie. ‘Mijn moeder had vroeger een kledingzaak, First Impression. Gericht op vrouwen. Die naam vond ik toen al heel krachtig. Ik ben mijn bedrijf begonnen om de werkende mens te voorzien van elegante en eigentijdse bedrijfskleding. Te vaak lopen ze er suf en oubollig bij, wat totaal niet hoeft.’ Rozema vindt elke klant die bij hem binnenwandelt even belangrijk. ‘Of ik nu een werkgever heb met 150 man personeel in dienst of een zzp’er, ik wil iedereen graag helpen aan kwalitatieve en betaalbare bedrijfskleding. En er is keus genoeg. Blåkläder en Tricorp zijn merken die al jarenlang bewijzen sterk en modieuze kleding te produceren, merken die ook bij First Impression te vinden zijn.’

Zeventien jaar lang werkte Rozema voor de kledingzaak Joy. ‘Al die jaren was ik vooral bezig met vrijetijdskleding. Mijn opa en oma hebben ooit een zaak gerund in bedrijfskleding. Ik vond dat business-to-business altijd erg interessant. Toen ik merkte dat bedrijfskleding ook bijdraagt aan de uitstraling van een bedrijf, besloot ik hierin te gaan ondernemen. Ik zag en zie het als leuke uitdaging. Elke vraag die voorbijkomt pak ik aan, momenteel hijs ik vrijwel elke bedrijfstak in mijn kleding. Van horeca tot kinderopvang en van de bouw tot kapsalon. Naamsbekendheid is vooral te bereiken door goed druk- en borduurwerk. Logo’s die op een kwalitatieve manier uiting geven aan een bedrijf vind ik belangrijk. Boven de zaak heb ik machines staan die hierin kunnen voorzien.’

Het totaalpakket aanbieden vindt Rozema belangrijk. Opboksen tegen handelsprijzen uit China is geen probleem. ‘We kunnen genoeg goedkope rommel van internet plukken. Wat mensen daar niet bij krijgen is eerlijk en persoonlijk advies. Daarom heb ik ook geen webshop. Mijn klanten ontvang ik altijd in mijn showroom. Onder het genot van een kop koffie of thee gaan we op zoek naar wat past bij de klant. Dat stukje service is de kracht van mijn bedrijf. Mensen helpen goed in de markt te komen en aandacht schenken aan professionalisering. Dat begint bij goede kleding. En dat moet ook veilig zijn. De producten die ik verkoop voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen.’ Rozema richt zich vooral op de lokale markt. De gemeente Noordenveld in het bijzonder. ‘Zo kan ik persoonlijke aandacht en kwaliteit blijven waarborgen. En niet onbelangrijk: betaalbaar blijven.’

Toen Rozema intrek nam in zijn zaak ontving hij van OCN een presentje en een uitnodiging voor de nieuwjaarsborrel. ‘Ik voelde mij gelijk erg welkom. Tijdens de borrel heb ik veel ondernemers mogen spreken. Wat OCN precies voor mij kan betekenen weet ik nu nog niet, maar het is een geweldig goed initiatief. Het feit dat je altijd terug kan vallen op ervaren ondernemers uit deze regio is erg waardevol. Mijn ambitie is dan ook dat over vijf jaar tachtig procent van dit bedrijventerrein is gekleed door First Impression workwear.’ Op www.firstimpressionworkwear.nl is een deel van de collectie te zien. Jaap Rozema helpt je graag verder in zijn zaak aan de Vlasveen 54a.

Gerelateerde berichten

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.